Focení nastávajících maminek

03.06.2021

Často mi píšou maminky dotazy, co si mají vzít s sebou na focení, jak se připravit, jak dlouho bude focení trvat a já jim vždy zasílám krátký informační letáček, aby věděly, na co se připravit, a měli aspoň malinkou představu, jak vše bude probíhat.

Těhotenské focení probíhá od cca 33.tt. V tuto dobu už bývá bříško většinou krásně znatelné a maminka se cítí příjemně, není tolik unavená, nebývá jí špatně a fyzicky je v nejlepší formě právě na těhotenské focení.

 Velmi často fotím v Dolních Kounicích, Ivančicích, Rajhradě, ale i v Brně.  Vše je na domluvě. Mám svoje oblíbená místečka, ale pokud máte i vy nějaké oblíbené, nebojte se o tom zmínit, i já se ráda podívám někam, kde je to pro mne nové.

V současné době fotím ve svém ateliéru v Dolních Kounicích, který je plně vybaven, mám zde plátna i glamour koutek, takže každá maminka může mít své vysněné fotografie. 

Jak dlouho focení trvá

Většinou se čas focení pohybuje kolem 1 - 1,5hodiny. Pokud má maminka jasnou představu, může focení trvat i kratší dobu. Vždy se domlouváme předem, jaké jsou požadavky, co by si maminka přála mít na fotografiích. Hodně často se i stává, že nastávající rodiče nechají vše na mně. V tom absolutně nevidím problém, a ráda vám poradím, ukážu, pomůžu jak se tvářit, jak stát, co s rukama, nohama apod. Podle mě je totiž i dobrou vizitkou to, že vás fotograf dokáže hodit do pohody a pomůže v době, kdy vy nevíte co a jak. Většinou pánové se obecně hrozně neradi fotí, a právě těhotenské focení musí tak nějak "přetrpět". 
Pánové, nebojte se toho, focení nesu spíše v humorném tónu a snažím se, abyste si focení užili pokud možno alespoň trošičku i vy.

Průběh focení

Vždy začínám společnými záběry s budoucím tatínkem, případně druhým sourozencem. Poté fotím i maminku samotnou, aby si to focení pořádně užila. Většina z nás, má třeba jen jedno, maximálně dvě děti, a proto si tento okamžik chceme uchovat alespoň na fotografiích.

K zapůjčení mám mnoho šatů, které jsou již v ceně focení, takže se nebojte si říct o barvu, kterou máte rádi, nebo kterou budete ladit s partnerem. 
Já osobně mám moc ráda právě šaty, i když maminka nemusí být zrovna "šatový typ". Ve většině případů, ale žena šaty skutečně zkusí a je sama překvapena, jak jí mohou i v pokročilém těhotenství slušet.

Co na sebe

Jak jsem již zmínila pro maminky mám připravené těhotenské šaty. Pokud se v šatech fotit nechcete, nemám vůbec žádný problém a vyfotím vás v tom, v čem je vám pohodlně. Samozřejmě i ráda poradím, co vám sedí a co ne.

Oblečení je základem krásné fotografie. Proto pokud je to možné, doporučuji vždy oblečení střídmé, nejlépe jednobarevné, bez vzorků a potisků.
Jednoduchá pravidla, kterými se můžete řídit, namísto těchto věcí, nahradit těmito
tričko - košile
mikina - svetr
bunda - kabát

Barvami se nijak nemusíte omezovat, pokud k sobě hezky ladí, máte vyhráno. Já doporučuji opět jednoduché kombinace jako jsou bílá, černá, červená, modrá. Také záleží v jakém období fotíme, například na podzim doporučuji zase zemité barvy jako jsou cihlová, žlutá, bordó, hnědá..

Strašákem focení je to, že mi říkáte, že se stydíte, jste nervózní, že nevíte jak se tvářit, stát.. Vůbec nemějte strach, jde o to, abyste si focení užili a měli z toho pěkný zážitek. Po počátečním seznámení už z vás tréma opadne a nezřídka kdy se stává, že mi tatínci řeknou, že to byla nakonec docela sranda :-)



Moc se na vás těším